słowa słowa słowa

skąd się biorą słowa do dziecka? biorą się z... yyyyy… nie wiadomo. człowiek wznosi się na wyżyny kreacji, wypaplując z siebie niezwykłe konstrukcje, żeby synek słyszał glos i żeby się uczył i żeby świat rozumiał i żeby intonacja koiła itp. itd. sensu w tym gadaniu nie ma za dużo, bo ileż można opisywać człowieczkowi proces zmiany pieluchy? nawet używając niezwykle wzniosłych słów, zmieniając stylistykę wypowiedzi od gwarowej przez staropolską po lumpiarski styl z bramy, jakby się człowiek nie napinał na zasób słów szeroki co by potomkowi paletę poszerzać, i tak będzie to tylko opis zmiany pieluchy... więc po kilku takowych dziennie poszerza się zakres tematyczny i wchodzi się mimochodem np. na grząski acz szeroki obszar bieżących wydarzeń – polityka, sport, życie rodzinne - plany na weekend, menu obiadowe, plotki towarzyskie wraz z własnymi opiniami o ludziach i ich czynach, barwne opisy fizyczności potomka połączone z wyrazami dumy i snuciem planów, jak takowa fizyczność wpłynie na jego życie... i tak człowiek paple i paple, starając się mówić wyraźnie i prawidłowo, żeby synek nawyków złych nie nabrał.

ale jakby się człowiek nie starał, nigdy nie wie, co potomek wybierze, by wkroczyć w wiek kontaktów międzyludzkich słowem płynących i jakim wyrazem zaszczyci otoczenie. S. ma dopiero 3 tygodnie, wiec mamy czas na nasączanie go piękną polszczyzną i oczekiwanie na plon pracy naszej rodzicielskiej.

ciekawa jestem, co z ziarna tej naszej kreatywnej słowotwórczej brei wyrośnie. mam pewne racjonalne powody, by oczekiwać w napięciu, gdyż moje własne pierwsze słowo wprawiło w osłupienie i zażenowanie cala rodzinę. gdy już słowo to wypowiedziałam, podobno grubo przed pierwszym ukończonym półroczem, polubiłam je bardzo…  i wyraźnie i z upodobaniem powtarzałam je przez kilka dni ku rozpaczy moich rodzicieli. cóż, prócz dumy, że córka błyszczy elokwencją w tak młodym wieku, był tez mały szkopuł, bowiem moje pierwsze słowo brzmiało du-pa i do tej pory nie wyjaśniono czyja to była krecia robota...



11 komentarzy:

Queen Mother pisze...

Moja pierwsze mocne słowo wypowiedziałam podczas moich 4 urodzin, gdy ojciec kupił mi dwie mocno wymalowane lalki Barbie. Kazałam mu zabierać ode mnie te dz**ki. Cóż niektóre zabawki potrafią wywołać agresję ;P

BE H A P P Y pisze...

a ja pamiętam, jak zamiast "imieniny" żenująco długo mówiłam "uuuumieniny" nie wiedzieć dlaczego...
czaresiarski look Stanisława!

BiG SiS pisze...

śliczniasty synuś!!! :-) nazwałaś go Stasiu? :-) fantastyczne - szlachetne imię!! :-) mój bobas prawdopodobnie będzie się nazywał Maksymilian - a co ;-) pozdr xxx

Agusiaczek pisze...

Jakaż boska mina Stanisława!
Dupa też słowo, haha, ciekawe skąd Ci się to wzięło ;-)

Kathy pisze...

Ależ śliczne maleństwo! Gratulacje :)

Mamuśka-Martuśka pisze...

Ależ fajny gościu! Taki wylightowany:-)zupełnie jak mamunia...Od razu widać, że to Twoje dziecię Aga;-)Ta sama aura nad nim panuje;-)

Coś mi mówi, a raczej jestem pewna, że to będzie strasznie fajne i oryginalne dziecko:-)

Koliberka pisze...

Rozpłynęłam się na widok Synka :)))

Evelio pisze...

też jestem ciekawa jakim pierwszym słowem Syn Cię zaszczyci:-)wygląda na cwaną bestię i na pewno będzie to coś oryginalnego!:-)

Mamuśka-Martuśka pisze...

Kochana czy aby wszystko w porządku? Długo już Cię nie słychać...Martwiem siem.

Agusiaczek pisze...

Halo, gdzie Pani się podziała??

Anonimowy pisze...

[p]But people should be careful not to over use the complementary elements . uk Voucher . But now that it is available and accessible to most women, you can get it from reputable online stores that sell Clarisonic brush heads . Replica trees are exact copies of their live counterparts that onlookers will never know the difference unless they are told . going from freakishly oily to so painfully dry that I needed to buy extra-moisturizing [url=http://www.clarisonicmiainsales.co.uk]clarisonic mia sale[/url] creams that I隆炉d ordinarily never buy because my skin is, you know, freakishly oily) and it is NOT normal for one to 隆掳break out隆卤 after using this product . Apply the brush twenty seconds using circular motion to your forehead, another twenty seconds to the [url=http://www.clarisonicmiainsales.co.uk]clarisonic mia 2[/url] nose and chin and ten seconds on each cheek . Any time it first appeared within the QVC's official shopping website, the Clarisonic Opal Sonic Infusion System reviews made a good stir that led that will units moving as quickly as they were being stocked . Other promotional Suncamp . Chose only one speed Mia, mainly because it's the cheapest price, if bad idle not so unfortunate.[/p][p]uk [url=http://www.clarisonicmiainsales.co.uk]clarisonic mia[/url] Voucher . To find out more about the Positive aspects associated with clairisonic mia and other beauty products click here . co . The sensitive brush head is small, light and ergonomic . They are responsible for the installation of the decorations and they have the proper equipment for use whenever necessary . I have an excessive amount [url=http://www.clarisonicmiainsales.co.uk]clarisonic brush[/url] of acne scar removal from a couple of years back . co . Washing and also exfoliating your skin layer will be the principal methods within your natual skin care program . How to Treat [url=http://www.clarisonicmiainsales.co.uk]clarisonic mia 2 sale[/url] Dry Skin in the Winter

Q: I have dry skin.[/p]